120 personen in Grote Kerk Steenwijk

120 personen welkom bij kerkdiensten in Grote Kerk Steenwijk

Vanaf zondag 5 juni 2021

DE KERKDEUREN  WEER OPEN!  Meer bezoekers toegestaan en weer zingen in de kerk!
Ten aanzien van de COVID maatregelen houden we ons we ons aan de landelijke PKN richtlijnen.
Deze maatregelen zijn gezien het aantal besmettingen van het coronavirus weer aangepast. Dat betekent voor de Protestantse Gemeente te Steenwijk dat ingaande 5 juni 120 mensen de kerkdienst kunnen bijwonen ( 15% van de maximale bezetting van 800 stoelen), exclusief de mensen met een functie.
Daarnaast zal op beperkte schaal gemeentezang mogelijk zijn. Deze beperkte schaal betekent dat de gemeente één lied en het gezongen Amen mee kan zingen. Dat meegezongen lied zal in het algemeen het slotlied betreffen. Dat meezingen moet wel gedaan worden op praatniveau, dat wil zeggen op ingetogen wijze. De overige liederen worden (in de Grote Kerk) gezongen door een zanggroep bestaande uit maximaal vier zangers en zangeressen. Hierbij wordt een afstand van 3 meter tussen de voorzangers aangehouden en is de afstand tot de mensen in de kerk in beginsel 5 meter.

Zie voor meer informatie elke week de kerkbrief, en deze informatie
Voor de locaties Eesveen en Onnaveld geldt nog een maximum van 30 personen.

De volgende regels zijn nog steeds van kracht:
– bij de ingang wordt gevraagd naar uw lichamelijke gezondheid
– 1,5 meter afstand houden
– bij bewegingen in de kerk een mondkapje dragen
Voor het bijwonen van een kerkdienst dient u zich bij voorkeur van te voren aan te melden vóór vrijdags 15.00 uur voor de dan aankomende zondag!  Als u op de gastenlijst geplaatst wordt, krijgt u een uitnodiging/bevestiging retour. Mocht u vergeten zijn om te reserveren dan kunt u zich, mits er nog geen 120/30 personen zijn aangemeld voor de dienst, bij de ingang van de kerk laten registreren.

Voor de Grote Kerk: mail naar reserveren@pkn-steenwijk.nl

Voor Eesveen: via de app op 06-81178447 of mail:secretariaat@deontmoetingeesveen.nl

Voor Onnaveld:  max 30 personen  mail naar kerkonnaveld212@gmail.com

Home » Activiteiten » 120 personen in Grote Kerk Steenwijk