VEERTIGDAGENPROJECT “LEVENSWEG”

14 maart  In Het Gras

Deze veertigdagentijd volgen we het project van Kind op Zondag ‘Levensweg’.  Bij dat project is een Gezinsboekje voor de gezinnen met kinderen van vier tot tien jaar. Wij delen met u graag de activiteit die iedereen buiten kan doen. Deze zondag gaat het over Jezus die met drie van zijn vrienden en Mozes en Elia ontmoet op de berg, het thema is ‘Tussen hemel en aarde’. De opdracht voor deze week is dan ook:  Maak samen een wandeling. Neem je telefoon of fototoestel mee. Let eens extra op de heuvels die je tegenkomt.

Hoeveel heuvels tel je? Heb je de molshopen meegeteld? Ga eens bovenop een heuvel staan. Hoe voelt het daar bovenop?  Maak een foto van heuvel. Schrijf in een logboek wat jullie hebben ontdekt over heuvels.

Deel uw foto’s en reacties met ons via werkgroepjeugd@pkn-steenwijk.nl.
Voor de kinderen is er online kindernevendienst deze zondag. Wil je meedoen? Meld je aan via kindernevendienst@pkn-steenwijk.nl   Tot volgende week!

Martine Pastoor en Marjoke Eikelenboom

14 maart

In de dienst zie je een kort filmpje waarin we samen lunchen. Wat betekent ‘eten’ eigenlijk voor ons? We spelen het spel Levensweg en we laten zien hoe je zelf een brood kan bakken. Niet in een broodbakmachine, maar écht zoals de bakker dat doet: met deeg dat moet rijzen, dat je kneedt en dat je uiteindelijk in de oven doet.

pdf id=6838]

26 februari  “Op de berg” en “Jij bent heel bijzonder”

Een nieuwe film op de besloten pagina gezet. Bij de kerkbrief staat het wachtwoord.
Heb je het wachtwoord niet mail even  naar werkgroepjeugd@pkn-steenwijk.nl

Ook het filmpje van deze week staat erbij.
Daarin ontmoeten we Henri van Rhenen en Marga Bijdevaate , die een bijzonder band hebben met het thema ‘Tussen hemel en aarde’.
Voor het filmpje

Klik even

24 februari

Door  technisch problemen is het filmpje van zondag 21 febr. niet zichtbaar geweest tijdens de kerkdienst.

In dit filmpje waren we op bezoek bij Janetta en Daniël Haveman- Hetebrij, die op een bijzondere plek wonen. Voor hen helemaal bijzonder. Met de volgende link kun  je als nog : ‘Wat een plek’. het filmpje bekijken.

21 februari:   Naar Buiten

Deze veertigdagentijd volgen we het project van Kind op Zondag ‘Levensweg’.  Bij dat project is een Gezinsboekje voor de gezinnen met kinderen van vier tot tien jaar. Wij delen met u graag de activiteit die iedereen buiten kan doen. Deze zondag gaat het over Jezus in de woestijn, daar is meer te beleven dan je zou denken. De opdracht voor deze week is dan ook:

*Maak samen een wandeling. Neem je telefoon of fototoestel mee. Let eens extra op het zand dat overal ligt.

*Welke soorten en kleuren zand zie je? Hoe voelt het zand tussen je vingers? Hoeveel korrels zand heb je vast denk je? Welke sporen zie je in het zand?

*Maak een foto van zand, zo dichtbij mogelijk. Schrijf in een logboek wat jullie hebben ontdekt over zand.

Deel uw foto’s en reacties met ons via werkgroepjeugd@pkn-steenwijk.nl.

Tot volgende week!     Martine Pastoor en Marjoke Eikelenboom

Home » Activiteiten » VEERTIGDAGENPROJECT “LEVENSWEG”