Anders naar Kerst 16 dec 23

• Datum:
  • Locatie: Grote Kerk

Anders naar Kerst in de Grote Kerk in Steenwijk

Tijdens Kerst in Steenwijk ‘Special Edition’ op zaterdag 16 december is er van alles te beleven in de Grote Kerk en op het kerkplein.

Het programma van  de werkgroep “Anders naar Kerst” biedt muziek, dans, verhalen, maar ook de gelegenheid om te gedenken, een wens te doen en de markt te bezoeken.

De werkgroep van de PKN Kerk die dit alles organiseert, nodigt iedereen uit om op 16 december een bezoek te brengen aan de Grote Kerk.
Even als andere jaren bruist het weer van de activiteiten in en rond de Grote Kerk.
Vanaf 14.00 uur zullen koren, muziekvereniging T.O.P. Onna en Mieke en Brigitte optredens verzorgen. Tussendoor geven 89 leerlingen van Dansvonk (voorheen Scala) dansvoorstellingen.
In de kerk zal bovendien verhalenverteller Jan Wiersma een kerstverhaal vertellen. Verder kun je in de gedachtenishoek in de kerk een kaarsje aansteken voor iemand die je dierbaar is.
Wie een wens heeft, kan die in de kerk op een kaartje schrijven en buiten op het plein in de kerstwensboom hangen. In de kerk kan men genieten van een lekker kopje koffie, thee met wat lekkers.
Op het sfeervol verlichte kerkplein is een markt, waar een drietal goede doelen zich met een kraampje presenteren.
Dat zijn Present Steenwijkerland, World Servants en het project van de PKN Kerk voor schoolkinderen in Congo.
Verder zijn er kraampjes met oliebollen, pannenkoeken, kniepertjes, warme chocolademelk en andere lekkernijen.
Pand Zoer wordt ingericht als kerstwinkel. Een grote hoeveelheid kerstspullen zullen daar verkocht worden.

De werkgroep hoopt dat net als bij de vorige editie van 2022 weer honderden mensen naar de kerk zullen komen.
“De Grote Kerk wil graag een plek van ontmoeting zijn.
We willen als kerk graag iets van onszelf laten zien”, zo verwoordt de werkgroep dat.

14.00 – 14.30        Dansvonk ( voorheen Scala)
14.30 – 14.45        Verhalenverteller Jan Wiersma
14.45 – 15.15        Euphonion Singers uit Wilsum
15.30 – 16.00        Dansvonk