Activiteiten juni 2024

Activiteiten projectgroep ‘Voor schoolkinderen in Mikondo, DRCongo’

Vorig jaar hebben we een poging ondernomen om een uitgebreid pakket aan activiteiten in het kader van een ‘dienstenveiling’ op te zetten. Dit is niet gelukt.

Daarom gaan we nu met tussenpozen activiteiten en/of excursies aanbieden, waarop u in kunt schrijven. Er zijn kosten aan verbonden, het gaat dan om kosten die gemaakt moeten worden voor bijv. entreegelden en consumpties verhoogd met een bedrag bestemd voor ons goede doel, de school La Tulipe.

Als eerste bieden we een excursie aan naar:

Kasteel Olt Stoutenburght

Markeweg 37, in Blesdijke

Wanneer: zaterdag 6 juli (opgave uiterlijk 3 juli)

Verzamelen: 13.30 uur op kerkplein Grote Kerk

Minimumaantal deelnemers: 15

Kosten: € 30,– p.p. (graag contant betalen op 6 juli)

Opgeven kan bij: Alice Brus, telefoon 06-4502 8822 of e-mail alice.brus1968@gmail.com

Graag bij aanmelding doorgeven of u vanaf het verzamelpunt met de auto naar Blesdijke kunt rijden. Ook is het mogelijk om met een groep op de fiets te gaan. Na het bezoek sluiten we gezamenlijk af met een kop koffie/thee bij Eethuys ‘De Steen’ in Willemsoord.

Toelichting excursie:

Olt Stoutenburght is het levenswerk van Gregorius Halman. Zonder bouwtekeningen of bouwvergunningen begon de kunstenaar in 1990 te bouwen en hij is nog steeds niet klaar. Het kasteel is een verzameling van bijeengesprokkelde oude bouwmaterialen en is geïnspireerd door de Romaanse bouwkunst. Als kasteelheer geeft Gregorius rondleidingen van ongeveer een uur.

JULI  AUGUSTUS

Ook kunt u ons in juli en augustus weer treffen tijdens de Vestingfeesten (woensdagen) in pand Zoer. Daar bieden wij curiosa, speelgoed, kniepertjes en niet te vergeten overheerlijke pannenkoeken en suikerspinnen te koop aan.

Statiegeldflessen en blikjes kunt u inleveren in de bak die in de kerk staat (verzamelbak staat rechts naast de ingang toiletgroep)

Projectgroep ‘Mikondo, voor schoolkinderen in DRCongo’: Marit Buizer, Alice Brus, Tineke Dijkstra, Doetie Kruithof, Pieter en Margriet Plomp en Ieneke Wubs.

Kunt u niet meedoen aan de activiteiten, maar wilt u wel de schoolkinderen steunen? Dan kunt u een financiële bijdrage overmaken naar de bankrekening van taakgroep ZWO o.v.v. ‘schoolkinderen DRCongo’. Rek.nr. ZWO: NL83 RABO 0149 1081 25.
Voor actuele informatie uit Mikondo, kijk dan op de website www.mikondo.nl.