Diaconale collecten juli 2022

Van de diaconie: diaconale collecten bij online-diensten juli 2022

Voor de diaconale doelen van de derde collecte (en bij Heilig Avondmaal en extra noodhulpcollecten indien van toepassing voor de 1e collecte diaconie), kunt u een gift overmaken naar de bankrekening van de diaconie: Diaconie Prot. Gem. te Steenwijk

NL49 RABO 0685 1147 32 onder vermelding van datum en doel collecte.

In  juli 2022 gaat het om de volgende collecten.

Zondag 3 juli , 3e collecte bestemd voor: Kerk in Actie: Binnenlands diaconaat

Nederland telt zo’n 30.000 migranten zonder verblijfsvergunning. Velen van hen zijn arbeidsmigranten, anderen bleven na een mislukte asielprocedure in Nederland, bijvoorbeeld omdat het land van herkomst hen niet accepteert. Ongedocumenteerden hebben weinig rechten en er is altijd de angst op uitzetting. Diverse kerkelijke initiatieven, zoals de Wereldhuizen in Amsterdam en Den Haag, de Pauluskerk in Rotterdam en Villa Vrede in Utrecht helpen met advies en dagbesteding en stimuleren zo de veerkracht van deze mensen.

Zondag 17 juli, 3e collecte bestemd voor: Roosevelt Vakantieweek Doorn

De Roosevelt Vakantieweek is bedoeld voor alleenstaanden met een lichamelijke beperking, die georganiseerd wordt door het Diaconaal Streekverband Noordwest Overijssel.

Gasten kunnen op het Nieuw Hydepark in Doorn heerlijk genieten van de groene omgeving en de rust. Zowel de kamers als de wandelpaden zijn toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Het vakantiecentrum beschikt over alle benodigde aangepaste faciliteiten voor mensen met een lichamelijke beperking. De Roosevelt Vakantieweek wordt mogelijk gemaakt door heel veel ondersteuning van vrijwilligers. In het Nieuw Hydepark staat gastvrijheid en persoonlijke aandacht voorop. Er is ook altijd een predikant of geestelijk verzorger aanwezig.

Zondag 31 juli, 3e collecte bestemd voor: Mercy Ships

Wereldwijd sterven jaarlijks 17 miljoen mensen aan aandoeningen die behandeld hadden kunnen worden. Dat kan toch niet?!

Mercy Ships strijdt tegen deze ongelijkheid door gratis operaties te bieden en lokale gezondheidswerkers te trainen in de armste landen ter wereld.

Door de jaren heen (vanaf 1978) zijn meer dan twee miljoen mensen in ontwikkelingslanden geholpen met medische operaties en ontwikkelingsprojecten.

Met het tweede ziekenhuis- en trainingsschip ‘de Global Mercy’ in de vaart kunnen we meer mensen bereiken dan ooit tevoren.

Waarom is gekozen voor een schip: 80% van de wereldbevolking woont op niet meer dan 150 km afstand van een havenstad. Een schip biedt een beschermde en schone omgeving om de kans op infecties minimaal te houden. Er is schoon drinkwater en er zijn goede sanitaire voorzieningen. Bij plotselinge onrust, bijvoorbeeld een burgeroorlog, kan het schip wegvaren om de veiligheid van de vrijwilligers te waarborgen

Home » Activiteiten » Diaconale collecten juli 2022