Paasgroeten 2024

Paasgroet 2024

Uitgedeeld: zondag 4 februari

Inleveren: zondag 18 februari in de kerk

Vanuit de Protestantse Kerk in Nederland sturen gemeenteleden ook dit jaar paasgroetenkaarten aan gevangenen in Nederland en Nederlandse gevangenen in het buitenland. De afbeelding op de paaskaarten van 2024 is gemaakt door een gedetineerde vrouw in de penitentiaire inrichting in Zwolle. Het thema is ‘Jezus leeft! Ga mee!’ De opstanding van Jezus uit de dood opent de weg vanuit het donker naar het licht.
Ook onze gemeente doet dit jaar weer mee aan de Paasgroetenactie.
Op de bovenste kaart kunt u een gedicht of groet aan de gevangene schrijven en uw naam. Zonder naam is het geen hartelijke groet (u kunt er zelf voor kiezen alleen een voor- of achternaam te vermelden. Beide namen gebruiken, kan het digitaal makkelijker maken uw adres of woonplaats te achterhalen). U mag sowieso zelf geen adres en/of woonplaats vermelden. Kaarten met adres of woonplaats en kaarten zonder naam worden niet doorgegeven.
Op de onderste kaart plakt u een postzegel (op ingeleverde kaarten zonder postzegel verzorgen we dit via het diaconie. Let op: de kaart kan alleen gefrankeerd met een postzegel en niet met een code. Die code is n.l. maar 5 dagen geldig). De gedetineerde kan deze kaart dan zelf naar iemand sturen. Dit betekent veel voor hen. Dit is een foto, geen paasgroet, zodat gedetineerden deze op elk moment van het jaar kunnen sturen. Justitiepredikanten wijzen ons steeds op het belang hiervan, zo kunnen de gedetineerden toch ook wat contact houden met hun gezin en familie. Dat is belangrijk en zeer waardevol voor hen. Sinds de Coronajaren worden de kaarten in een verzamelenvelop gestuurd naar het dienstencentrum van de Protestantse Kerk. Daar worden de kaarten gesorteerd en verdeeld over de penitentiaire inrichtingen. Vandaar, dat u de geschreven kaarten niet zelf hoeft te versturen, maar deze kunt inleveren tijdens de kerkdienst van zondag 18 februari. Bent u die dienst fysiek verhinderd of bezoekt u de kerkdiensten liever online, dan is het ook mogelijk de kaarten telefonisch bij mevrouw Ria Kramer aan te vragen (0521 – 516600).

Meer informatie over de Paasgroetenactie is te vinden op Paasgroeten PKN

We hopen dat velen van u paasgroeten zullen sturen. Hartelijk dank!