Fancy Fair 2023 met uitslag verloting

Fancy Fair voor de 39e keer gehouden op zaterdag 26 augustus 2023.

De Opregte Steenwijkercourant schreef:
De jaarlijkse Fancy Fair in en rond de Sint Clemenskerk in Steenwijk heeft dit jaar een recordbedrag van €45.423,83 opgeleverd. Ter vergelijking: vorig jaar was de opbrengst €31.666,-. “Hier zijn we heel blij mee”, aldus een enthousiaste Harry Roskam, voorzitter van de Fancy Fair commissie.

Na afloop zaterdagavond kunnen wij terugkijken op een geweldige week van saamhorigheid, grote inzet en goede weersomstandigheden. Rondom en in de Grote Kerk was het de gehele week een drukte van jewelste. Vanaf maandagmorgen half negen hebben veel vrijwilligers geholpen om de Fancy Fair te doen slagen. Ik wil alle sjouwers, verkopers en opruimers hartelijk bedanken voor hun hulp. Alleen samen door een goede samenwerking konden wij dit weer organiseren.

Bijzonder om in één week een “kleintje” Fancy Fair en de jaarlijkse Fancy Fair te houden. Alle dagen was het gezellig druk, vooral woensdag. We konden mooi meeliften op de drukte van het Vestingfeest in de stad. Rond de kerk was de kinderrommelmarkt, waar al vanaf 8.00 uur veel mensen op afkwamen, die heel makkelijk even de kerk in liepen. Op vrijdagavond konden wij € 4.181,13 bijschrijven, een mooie opsteker voor de zaterdag, de jaarlijkse Fancy Fair. Nu er ook verkoop in de kerk zelf is, trekt dat ook publiek dat nooit eerder binnen is geweest. De kans is groot dat dit een blijvertje wordt.

Dit jaar hebben enkele commissieleden, ter bescherming van de kramen en alle spullen die al buiten stonden, de nacht van vrijdag op zaterdag doorgebracht in en rondom de kerk. Zo rond 5.30 uur kwamen de eerste vrijwilligers, vrij snel werden de vrachtwagens gelost, de kramen in de Kerkstraat opgezet en alle spullen uit pand Zoer bij de kramen gezet. Zo rond 7.30 uur kwamen de vrijwilliger om de eigen kraam in te richten. Om exact om 9.30 uur startte de verkoop. Vanaf het begin was er veel belangstelling. Het was gelijk gezellig druk. Dat liep eigenlijk de gehele dag zo door.

Wat hadden wij die dag een mazzel met het weer. Iets na half vier begon het te regenen. Desondanks ging het opruimen goed georganiseerd en vrij snel. Zo rond 18.00 uur waren alle stoelen in de kerk weer op hun plaats, de kramen weer opgeruimd en het kerkplein geveegd en alle niet verkochte en nog verkoopbare goederen tijdelijk opgeslagen op het zuidkoor en in pand Zoer en zijn de maandag daarna weer naar de loods gegaan. Nogmaals een compliment voor allen en dank je wel!

Ook tijdens deze Fancy Fair is een grote verloting gehouden. De uitslag kunt u vinden hier onder. Ook zal deze worden afgedrukt in De Brug van deze maand.

Vanaf zaterdag 2 september, tussen 10 en 12 uur, kunt u weer de goederen inleveren bij de loods aan de Wheermaten 7c.

De 39e Fancy Fair was eigenlijk een dag die min of meer vlekkeloos is verlopen met een heel mooie opbrengst. In velerlei opzichten een perfecte dag. Op naar de 40e editie.

Namens de Fancy Fair
Harry Roskam