Fancy-Fair PKN

Fancy Fair voor de 36e keer gehouden op zaterdag 31 augustus 2019

Wat een geweldige dag, schitterend mooi weer, veel blijde gezichten en wat een
opbrengst € 33.836,79, dit jaar € 3.175,85 meer dan vorig jaar.

Er was een zeer warme dag voorspelt, gelukkig was er nog een beetje wind zodat het lekker vertoeven was op de markt. Zo vanaf half tien veel bezoekers van heinde en ver. Dat ging zo’n beetje de gehele dag door. Rond de Grote Kerk was het filevorming, schuifelend gingen de mensen langs de kramen. Er is die dag dan ook heel veel verkocht. Een mooie opbrengst die alleen maar mogelijk is met de inzet van vrijwilligers, allen hartelijk dank.

Eigenlijk verliep alles zonder problemen die dag. Toen ik om 6 uur bij de kerk aankwam was het nog donker, de vrachtwagens van vd Werf, voorheen Flobbe, stonden al klaar om gelost te worden. Geleidelijk aan kwamen de vrijwilligers, het lossen van de vrachtwagen ging voorspoedig. Een deel van de vrijwilligers was al begonnen om de kramen vanuit de kerk en pand Zoer te bevoorraden. Ook dit ging voorspoedig, zo rond 7:50 uur waren alle kramen bevoorraad. Nog niet eerder is dit ’s morgens zo snel gegaan, lof aan alle vrijwilligers die geheel belangeloos hebben meegeholpen.
Zo rond 08:00 uur kwamen de vrijwilligers voor achter de kramen. Gelukkig hebben wij dit jaar voldoende vrijwilligers hiervoor bereid gevonden. Zo rond 15:30 uur hebben wij de dag afgesloten en het opruimen kon beginnen. Rond 17:00 uur kwam de veegwagen van de ROVA om het kerkplein en de Kerkstraat aan te vegen, daarna was alles weer spik en span. Een compliment voor de ROVA dat zij ons willen helpen met het opruimen van het restant van de markt.
De snertverkoop liep weer als een trein. De belangstelling was zo groot dat er een lange rij bij de kraam was voor de heerlijke snert. De snert was dan ook zo rond 13:00 uur uitverkocht. Er ging 350 liter van de hand. Ook bij de oliebollen liep het als een trein en zo rond 14:30 waren alle oliebollen van de hand gegaan.
Kijken wij naar de opbrengst van de gehele dag dan zien wij per kraam een heel goede opbrengst, ik wil er dit jaar 2 noemen, de meubelen, dit jaar € 1644,90 tegen vorig jaar € 657,45. Ook de handwerkkraam, dit jaar € 461,30 tegen vorig jaar  351,00. Overall hebben de meeste kramen meer verkocht dan vorig jaar. Wij zijn daar als commissie bijzonder blij mee. Het is ieder jaar weer spannend wat de totale opbrengst zal worden. Dank daarvoor
Na de Fancy Fair zijn de boeken naar Pand Zoer gegaan en zal de verkoop van de boeken doorgaan op alle zaterdagen vanaf Kopje Cultuur tot en met de elfduizend markt.
Ook tijdens deze Fancy Fair is een grote verloting gehouden. Al een aantal malen ben ik gevraagd “waar kan ik de uitslag vinden”. Deze kunt u vinden op de website www.pkn-steenwijk.nl. Ook zal deze worden afgedrukt in De Brug van deze maand.
Vanaf zaterdag 7 september, tussen 10 en 12 uur, kunt u weer de goederen inleveren bij de loods aan de Wheermaten 7c.
De 36e Fancy Fair was eigenlijk een dag die min of meer vlekkeloos is verlopen. In velerlei opzichten een perfecte dag. Op naar de 37e editie.
Dit jaar hebben toch wel veel vrijwilligers ons weer geholpen. Het wordt wel steeds moeilijker om voldoende mensen bereid te vinden iets voor de Fancy Fair te willen doen, daarom hebben wij op de markt flyers uitgedeeld waarbij wij iedereen uitnodigden voor 9 september om 19:30 uur in de Klincke om iets te vertellen over de Fancy Fair en wat de vrijwilligers allemaal kunnen doen. Deze bijeenkomst heeft bij het verschijnen van deze Brug al plaatsgevonden.

Namens de Fancy Fair
Harry Roskam